کد خبر : 19669
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹

واکسیناسیون بیش از ۶۰ هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در شهرستان گلپایگان

واکسیناسیون بیش از ۶۰ هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در شهرستان گلپایگان

با هدف صیانت از صنعت طیور صورت گرفت است. به گزارش  خبر نگار رؤیا مردانی و به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان گلپایگان، دکتر مهدی نوری رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گلپایگان بیان کرد: با توجه به اهمیت بیماری نیوکاسل در طیور صنعتی و بومی که به عنوان یکی از مهمترین بیماری‌های طیور کشور

با هدف صیانت از صنعت طیور صورت گرفت است.

به گزارش  خبر نگار رؤیا مردانی و به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان گلپایگان،

دکتر مهدی نوری رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گلپایگان بیان کرد: با توجه به اهمیت بیماری نیوکاسل در طیور صنعتی و بومی که به عنوان یکی از مهمترین بیماری‌های طیور کشور مطرح است و به منظور افزایش سطح ایمنی طیور بومی علیه این بیماریT ضمن پیشگیری از تلفات در طیور روستایی و کمک به اقتصاد خانوار روستایی در نهایت قطع چرخه تکثیر ویروس و انتقال به طیور صنعتی، شبکه دامپزشکی گلپایگان با بکارگیری از توان نیروهای دولتی خود طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل در طیور روستایی را اجرا نمود.

دکتر نوری افزود: این طرح با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت نیوکاسل و با مشارکت اکیپ‌های بخش دولتی و جهادی انجام گرفت که در نهایت تعداد ۶۰۹۳۸ قطعه طیور علیه این بیماری واکسینه شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گلپایگان در پایان از دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی و بسیج جامعه کشاورزی روستا و شهرهای گوگد، گلپایگان و گلشهر به منظور اجرای موثر این طرح و همکاری با کارشناسان شبکه دامپزشکی تشکر نمود.

Print

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.