کد خبر : 19785
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۲۰

نگاهی به تاریخ دبیرستان ماندگار شیخ زاده هراتی در اصفهان

نگاهی به تاریخ دبیرستان ماندگار شیخ زاده هراتی در اصفهان

دنیا محل گذر است. گاهی هستندوگاه سر بر خاک تیره گذاشتند. و به وصل یاری رسیدند، که در تمام زندگیهایشان با یاد او دست بر کمر زدند و یا علی گویان دل در گروهش بستند و حال بر خاک آرمیده اند.و انسانهای شریفی که زندگی کردند با احترام و در قلبهای دیگران حک شدند به

دنیا محل گذر است. گاهی هستندوگاه سر بر خاک تیره گذاشتند. و به وصل یاری رسیدند، که در تمام زندگیهایشان با یاد او دست بر کمر زدند و یا علی گویان دل در گروهش بستند و حال بر خاک آرمیده اند.و انسانهای شریفی که زندگی کردند با احترام و در قلبهای دیگران حک شدند به نیکی. که بعد گذر ایام ۷۰ ساله و هر سال نکوداشت، نامش را باشکوه تر برگزار کنند و بگویند گرچه نیستی در یادهایمان پابر جامانده ایی. چون تو ماندنی هستی.

 

به گزارش رؤیا مردانی از اصفهان،

نشست با مسؤلان دبیرستان هراتی زاده و تعدادی از اصحاب رسانه که سالهااست قلمشان روشنی بخش راهی شده که خیلی ها از آن بی خبر هستند.

نشستی مطبوعاتی با دبیرستان مرحوم هراتی زاده به سال ۱۳۳۲تاسیس گشته که، فرهنگ مدرسه سازی را مجدد به سمت و سوء احیا دوباره باز گرداند.

در ابتدا صحبت معلم اظهار کرد :

مرحوم هراتی زاده، با نام شیخ زاده یزدی، که به دو دلیل عمده تعقیر نام داد. فامیل همسرشان که یکی از فامیل قاجار بودم و دوم اینکه خاندن هراتی زاده از نمایندگان و بزرگان صنعت نساجی یزدبودند که هراتی زاده ابتدابه صادرات و واردات چایی مشغول گشت . کشتی چایی از هندبه سمت ایران راهی کرد و با خدا عهد بست که کشتی به سلامت برسد تا در اصفهان مسجدی بنا کند.
آقای ملکوتی از او خواست جایی مسجد مدرسه بسازد و مسجدی آموزش دهد.

 

وی ادامه داد :
این مدرسه جزء میراث فرهنگی وجزءمدارس ماندگارکشور است. که در سراسر کشور ۵۰ مدرسه ماندگار وجود دارد که ۴ مدرسه آن در اصفهان است شامل صارمیه، ادب، بهشت آئین، هراتی زاده است. که دو تا هراتی زاده و بهشت آئین در منطقه ۲ اصفهان قرار دارند.

تاسال۱۳۵۲،که تعقیرات آموزشی سیستم تبدیل شد به ۵ دوره ابتدایی، ۳ دوره راهنمایی،و ۴ دوره دبیرستان، که از جمله مدیران اولین احمد مهران که، حدود یک سال مدیر دبیرستان بودند. بعد هادیان، و بعدجهانشاه دبیر ریاضی دبیرستان ادب بود که ارحام صدر را از بین دانش آموزان پیدا کرد.آقای عجمی،

 

معلم اعلام کرد : و از جمله کسانی که جنبه کشوری، ملی پیدا کردند. محمد رضا امین، بهرام امیر صدری، محمد رضا امینی،و ۷۰۰ نفری که اسم‌های آنها رد کتاب آورده شده است. و ی در آخر اضافه کرد : از بین دو هزار نفری که در آزمون شرکت می کنند و از بین آنها ۲۰۰ نفر، تا ۲۱۰ نفر انتخاب می شود.

 

محمد علی پور باف مدیر دبیرستان هراتی زاده ، اذعان کرد : در دوره مدیریت مرحوم عجمی بیشترین دوره مدیریتی داشتند و ۱۵ سال وی بیان کرد :از بین دانش آموزان این دبیرستان ۵ نفر به مرحله کشوری، و یک نفر به مرحله جهانی،ازبین ۸۷نفردانش آموز ۲۸ آنها در رشته های پزشکی، دارو سازی، انتخاب شدند و در رشته ریاضی ۱۲۰ نفر انتخاب جذب دانشگاه‌ها شدند ، و در رشته مهندسی ۱۱۶ نفر، در رشته مهندسی و این دبیرستان رتبه اول استانی و رتبه ۴ کشوری را دارمی باشد .

 

مدیر در پایان اشاره کرد : امسال ۷۰ سال تاسیس دبیرستان است تعداد ۷۶دبیر و ۱۲۰۰ دانش آموز در دو رشته ریاضی و تجربی مشغول به تحصیل هستند.

Print

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.