کد خبر : 19695
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳

ناترازی بنزین بدون اقدام موثر دولت و مجلس رفع نمی‌شود

ناترازی بنزین بدون اقدام موثر دولت و مجلس رفع نمی‌شود

به گزارش خبر نگار رویا مردانی و به نقل از روابط عمومی شرکت پتروپالایش اصفهان، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت گفت: ناترازی بنزین تنها با اصلاح بخش مصرف رفع می‌شود که این مساله نیاز به اقداماتی اساسی از سوی دولت و مجلس دارد.   دکتر ناصر عاشوری در جلسه مشترک با مدیران روابط‌عمومی

به گزارش خبر نگار رویا مردانی و به نقل از روابط عمومی شرکت پتروپالایش اصفهان،

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت گفت: ناترازی بنزین تنها با اصلاح بخش مصرف رفع می‌شود که این مساله نیاز به اقداماتی اساسی از سوی دولت و مجلس دارد.

 

دکتر ناصر عاشوری در جلسه مشترک با مدیران روابط‌عمومی شرکت‌های پالایش نفت کشور در راستای حضور یکپارچه و هماهنگ این شرکت‌ها در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: روابط‌عمومی‌ها می‌توانند نقشی اساسی در صنعت پالایش نفت که بخش بزرگی از اشتغال و درآمد کشور را به عهده دارند، ایفا کنند.

 

وی ادامه داد: این که چگونه موانع از پیش روی این صنعت برداشته شود، به فعالیت روابط‌عمومی‌ها نیز ارتباط مستقیم دارد و تلاشگران این عرصه نباید در مشکلات مسیر و تنگناها درجا بزنند؛ بلکه باید فعالیتی روبه‌رشد داشته باشند.

 

عاشوری در خصوص فعالیت‌های اخیر شرکت‌های پالایش نفت کشور نیز گفت: این افتخار صنعت پالایش نفت کشور است که پالایشگاه‌ها با تمام توان و در حد خودکفایی کشور بنزین تولید می‌کنند. این در حالی است که در سال‌های مدیریت دولت بر شرکت‌های پالایشی، تولید نوسانی بود، اما اکنون تولیدی پایدار، سوخت موردنیاز کشور را تأمین می‌کند.

 

وی با اشاره به این که پالایشگاه‌ها با حداکثر ظرفیت خود تولید می‌کنند، اظهار کرد: این که دولت از صنعت پالایش انتظار تولید بنزین بیشتر را داشته باشد، انتظاری نادرست است و برای مدیریت ناترازی موجود در خصوص بنزین، بخش مصرف باید اصلاح شود.

 

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت ادامه داد: بدون شک برای جلوگیری از ناترازی بنزین باید معضلاتی مانند مصرف بالای خودروهای داخلی، عدم جایگزینی خودروهای فرسوده و قاچاق بنزین رفع شود و این مساله تنها با جدیت دولت و مجلس ممکن می‌شود.

 

وی در ادامه با تأکید بر این که متولی بخش مصرف دولت است، گفت: پالایشگاه‌ها نقشی در مصرف سوخت ندارند و تا زمانی که با حداکثر توان خود تولید می‌کنند، نمی‌توان انتظار دیگری از آنها داشت و عدم اجرای اقدامات لازم در اصلاح بخش مصرف، پالایشگاه‌ها را در یک مسابقه تمام‌نشدنی قرار داده است و مگر با قاطعیت دولت و مجلس در اصلاح بخش مصرف، کمبود بنزین رفع نخواهد شد.

 

عاشوری ادامه داد: این در حالی است که پالایشگاه‌ها بیش از ۲۰۰ همت از دولت طلب دارند و بااین‌حال سالانه بیش از ۵۲ همت مالیات‌بردرآمد و ۱۶ همت مالیات بر ارزش‌افزوده توسط این صنعت به دولت پرداخت می‌شود. دراین‌بین اما بدهی دولت به پالایشگاه‌ها پرداخت نمی‌شود و اگر پالایشگاه‌ها سودده نباشند، دیگر توان پرداخت مالیات را نخواهند داشت.

 

وی افزود: پالایشگاه‌های کشور با تمام شرایط موجود در سال ۱۴۰۱ بیش از ۸۷ همت طرح توسعه‌ای داشتند که این پروژه‌ها می‌تواند نقشی اساسی در رشد و توسعه کشور داشته باشد.

 

عاشوری در پایان با تأکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت خصوصی‌سازی، گفت: رهبر انقلاب دیدگاه اقتصادی روشنی از ضرورت توسعه با استفاده از توانایی بخش خصوصی دارند. در این راستا دولت و مجلس نیز باید دیدگاه خود را با چنین رویکردی همسو کنند؛ چرا که اگر بخش دولتی همچنان متولی بنگاه‌های اقتصادی باشد، توسعه اقتصادی حاصل نخواهد شد.

 

Print

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.