کد خبر : 19766
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵

ضرورت شکل‌گیری دبیرخانه دائمی رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان «نشست معاونان حمل‌ونقل شهرداری و پلیس راهور

ضرورت شکل‌گیری دبیرخانه دائمی رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان «نشست معاونان حمل‌ونقل شهرداری و پلیس راهور

کلان‌شهرها» روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه در اصفهان برگزار و درباره موضوعات مختلفی همچون ضرورت شکل‌گیری دبیرخانه دائمی رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان و تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک گفتگو و تبادل نظر شد. به گزارش خبر نگار رؤیا مردانی و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان،   دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان صبح روز

کلان‌شهرها» روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه در اصفهان برگزار و درباره موضوعات مختلفی همچون ضرورت شکل‌گیری دبیرخانه دائمی رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان و تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک گفتگو و تبادل نظر شد.

به گزارش خبر نگار رؤیا مردانی و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان،

 

دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان صبح روز ۱۲ اردیبهشت ماه با حضور سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در محل دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به‌کار کرد. در این روز، نشست معاونان حمل‌ونقل شهرداری و پلیس راهور کلان‌شهرها نیز با حضور جمعی از مدیران شهری و کشوری برگزار و درباره موضوعات مختلف حوزه حمل و نقل گفتگو و تبادل نظر شد.

 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان در این نشست با اشاره به برنامه‌های آینده و نیازمندی‌های نمایشگاه حمل‌ونقل گفت: شکل‌گیری دبیرخانه دائمی رویداد برای رصد دائم شرکت‌ها، بررسی نیازهای باقی‌مانده و ارائه آن‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان و برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری این رویداد یک ضرورت به شمار می رود.

حسین حق‌شناس افزود: این رویداد در ابتدای این دوره مدیریت شهری با تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان وزارت کشور، معاونت ریاست‌جمهوری و شهرداری اصفهان منعقد و با معرفی شهرداری اصفهان به‌عنوان پایلوت حوزه حمل‌ونقل آغاز شد.

وی حضور موثر سازمان راهداری و مشارکت کلان‌شهرها را از ویژگی های این رویداد دانست و گفت: حضور شرکت‌های بزرگ و تخصصی حمل‌ونقل، مشارکت شهرک علمی تحقیقاتی، برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل که ۱۴ شرکت به رقابت می‌پردازند، همچنین تشکیل کمیته‌های تخصصی حمل‌ونقل مسافر، حمل‌ونقل بار و حمل‌ونقل ریلی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله ویژگی‌های این نمایشگاه است.

به گفته حق شناس ، حوزه‌های مربوط به حمل‌ونقل بار شهرداری، قسمت تولید محصول شرکت مترو، شهرداری مشهد در قسمتی به عنوان مهندسی معکوس قطعات مترو، شرکت ترابر انرژی که زیرمجموعه حمل‌ونقل سنگین پالایشگاه است، شرکت هسا، شرکت‌های زیرمجموعه شهرک علمی تحقیقاتی، شرکت دیده‌بان آسمان، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت‌های فعال در زمینه دوچرخه و متروی برقی و ویلچر برقی، مپنا، شرکت فرودگاه‌ها و شرکت دکا در زمینه مدیریت بار از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه هستند.

ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این نشست، تبلیغات ناوگان حمل‌ونقل عمومی را از چالش های جدی حوزه حمل‌ونقل دانست و گفت: افزایش نرخ حمل‌ونقل عمومی معمولا اعتراض مردم را به همراه دارد، در حالی که مبلغی که رانندگان حوزه حمل‌ونقل کشور دریافت می‌کنند با هزینه‌ها همخوانی ندارد.

محسن هرمزی با بیان اینکه پایه یکم در اتوبوسرانی تهران تبدیل به یک دغذغه شده است، افزود: پس از سال‌ها پیگیری توانستیم با کمک دولت سیزدهم و وزارت کشور، اتوبوس را به چرخه حمل‌ونقل عمومی وارد کنیم. شهرداری با تمام گرفتاری‌ها پول تهیه کرد و اتوبوس خرید که تعدادی از این اتوبوس‌ها به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ است.

وی  تنها راه حل این مشکل را صدور کارت شهری دانست و گفت: باید تنها تخصص راننده اتوبوس، رانندگی در حوزه اتوبوسرانی شهری باشد که در این راستا به همکاری پلیس راهور نیازمندیم تا این معضل اجتماعی از حوزه حمل‌ونقل شهری رفع شود.

تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک

رئیس پلیس راهور فراجا به عنوان دیگر سخنران این نشست، از پیگیری پلیس راهور فراجا جهت دریافت مجوز برای تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک خبر داد و گفت: مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک می‌توانند توسط تمام کارشناسان اعم از همکارانم که سال‌ها در این سنگر تلاش کردند و همکارانمان در معاونت‌های حمل‌ونقل کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان اداره شوند.

سردار تیمور حسینی افزود: یکی از اقدامات این مؤسسات این است که مقررات و کنترل تخلفات را با ابزار هوشمند به پلیس راهور اطلاع رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه در تمام ۲۴۰ هزار کیلومتر جاده‌های کشور و حتی در هر ۱۵۰ کیلومتر هم یک دوربین برای کنترل سرعت و ثبت تخلف وجود ندارد، تاکید کرد: مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک علاوه بر کنترل تخلفات می‌توانند با جذب کارشناسان بازنشسته راهور و با تجهیز آن‌ها به تبلت کروکی الکترونیکی در جمع‌آوری تصادفات کمک کنند.

Print

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.