کد خبر : 19698
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱

خرید اینترنتی از صفحات نامعتبر اینترنتی منجر به کلاهبرداری ۳۵۰ میلیون ریالی شد

خرید اینترنتی از صفحات نامعتبر اینترنتی منجر به کلاهبرداری ۳۵۰ میلیون ریالی شد

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از کشف پرونده‌ خرید اینترنتی خبر داد که در آن فرد مالباخته طی بی‌توجهی به نکات خرید اینترنتی امن مورد کلاهبرداری مالی ۳۵۰ میلیونی قرار گرفته بود. به گزارش خبر نگار مردانی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:   “سید مصطفی مرتضوی”، رئیس پلیس فتا استان اصفهان

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از کشف پرونده‌ خرید اینترنتی خبر داد که در آن فرد مالباخته طی بی‌توجهی به نکات خرید اینترنتی امن مورد کلاهبرداری مالی ۳۵۰ میلیونی قرار گرفته بود.

به گزارش خبر نگار مردانی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:

 

“سید مصطفی مرتضوی”، رئیس پلیس فتا استان اصفهان در تشریح این خبر عنوان داشت: شهروندی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت قصد خرید اینترنتی یک دستگاه لپ تاپ را داشتم که متاسفانه در فضای مجازی مورد کلاهبرداری مالی قرار گرفتم که در ادامه رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

این مقام انتظامی افزود: شاکی بیان داشت قصد خرید لپ تاپ را داشتم و از طریق جستجو در سایت‌های واسط فروش آگهی تبلیغات فروش لوازم خانگی را مشاهده کردم و در ادامه جهت خرید به سایت فروشگاه اینترنتی هدایت شدم که مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال هزینه آن را به طور کامل واریز نمودم ولی پس از گذشت چندین روز کالایی برای من ارسال نشد و تلفن‌های درج شده در سایت نیز پاسخگوی تماس اینجانب نبودند.

 

رئیس پلیس فتا اصفهان ادامه داد: طی بررسی اطلاعات بانکی و پی‌جویی اطلاعات موجود در سایت فروشگاه اینترنتی مذکور هویت فرد کلاهبردار مورد شناسایی قرار گرفت و در ادامه با هماهنگی مقام قضایی و مسدودی حساب‌های بانکی شخص فروشنده وجه کلاهبرداری به حساب فرد مالباخته عودت داده شد.

 

سرهنگ مرتضوی توصیه کرد: در هنگام خرید اینترتی به نماد اعتماد الکترونیک دقت کنید و خرید خود را بصورت پرداخت در محل سفارش دهید سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir منبع کاملی از محتوای آموزشی برای خرید اینترنتی و سایر موضوعات فضای مجازی است.

 

 

 

Print

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.