کد خبر : 19204
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴

تولید نرم افزار «طنین وحی» به عنوان نخستین ترجمه گفتاری نمایشی قرآن کریم

تولید نرم افزار «طنین وحی» به عنوان نخستین ترجمه گفتاری نمایشی قرآن کریم

مدیر مرکز توسعه فعالیت‌های قرآن و نهج البلاغه شهرداری اصفهان گفت: نخستین ترجمه گفتاری نمایشی قرآن کریم با هنرمندی ۱۶۲ صداپیشه و ۸۰ نیروی پژوهشی و اجرایی در قالب نرم افزار رایگان «طنین وحی» تولید و عرضه شده است. به گزارش خبر نگار رویا مردانی و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، سید

مدیر مرکز توسعه فعالیت‌های قرآن و نهج البلاغه شهرداری اصفهان گفت: نخستین ترجمه گفتاری نمایشی قرآن کریم با هنرمندی ۱۶۲ صداپیشه و ۸۰ نیروی پژوهشی و اجرایی در قالب نرم افزار رایگان «طنین وحی» تولید و عرضه شده است.

به گزارش خبر نگار رویا مردانی و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان،

سید هاشم موسوی با اعلام این خبر گفت: نرم‌افزار طنین وحی نخستین ترجمه گفتاری و روان قرآن کریم است که با شیوه‌ای نو ارائه می‌شود. هدف از طراحی این نرم افزار درک آسان مفاهیم قرآنی از سوی مخاطب است، یعنی همان طور که مخاطب قرآن کریم را می‌خواند، مفاهیم و معانی آن را نیز درک کند و از فهم قرآن لذت ببرد.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از آیات قرآن کریم به صورت نقل قولی است، در این ترجمه گفتاری، نقل قول‌ها به صورت نمایشی اجرا شده و در قالب ترجمه گفتاری- نمایشی با استفاده از افکت‌ها، جلوه‌های ویژه صوتی و آواها ارائه شده است.

مدیر مرکز توسعه فعالیت‌های قرآن و نهج البلاغه شهرداری اصفهان گفت: آیاتی نیز که شامل نقل قول نیست به صورت روایت با حس مربوطه ارائه می‌شود تا فهم آن برای مخاطب آسان شود، به این ترتیب مفاهیم در ذهن مخاطب بهتر جای می‌گیرد و به دلیل جذابیت‌های هنری قابل فهم خواهد بود.

وی با بیان اینکه این نرم افزار امکانات دیگری نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد، گفت: مشاهده قرآن به صورت صفحه‌ای و پیمایشی، ۲۷ دوره ترتیل کامل قرآن کریم با امکانات تنظیم پخش، جستجو در متن قرآن و ترجمه، متن کامل تفسیر قرآن کریم، لغت‌نامه جامع قرآن کریم، فرهنگ‌نامه جامع قرآن، امکان ختم گروهی، اشتراک‌گذاری آیات، مسابقات آنلاین قرآنی، امکان یادداشت‌گذاری بر آیات قرآن، امکان دسته‌بندی آیات و نگارخانه آثار هنری آیات قرآن از جمله این امکانات است.

موسوی بیان کرد: این نرم افزار رایگان که به عنوان خادم ملی قرآن کریم در سال ۱۴۰۲ انتخاب و تقدیر شد، از طریق نرم افزار بازار و سایت
www.taninevahy.com
قابل دانلود است.

وی افزود: نرم افزار قرآنی طنین وحی به همت مرکز تحقیقات یارانه‌ای حوزه علمیه اصفهان با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تولید شده است.

Print

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.