کد خبر : 19624
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲

برگزاری پویش حامیان آب ویژه مادران و دختران با حضور بیش از ۲ هزار نفر در زواره

برگزاری پویش حامیان آب ویژه مادران و دختران با حضور بیش از ۲ هزار نفر در زواره

پویش حامیان آب ویژه مادران و دختران با محوریت مدیریت مصرف در شهر زواره، منطقه اردستان برگزار شد. به گزارش خبر نگاررویا مردانی و به نقل از روابط عمومی آبفای استان اصفهان، مدیر آبفای اردستان با اشاره به اقلیم این منطقه گفت: آب و هوای خشک و نیمه خشک که کاهش بارش ها را به

پویش حامیان آب ویژه مادران و دختران با محوریت مدیریت مصرف در شهر زواره، منطقه اردستان برگزار شد.

به گزارش خبر نگاررویا مردانی و به نقل از روابط عمومی آبفای استان اصفهان،

مدیر آبفای اردستان با اشاره به اقلیم این منطقه گفت: آب و هوای خشک و نیمه خشک که کاهش بارش ها را به همراه دارد باعث شده برای رسیدن به آب، به حفر چاه با حداقل عمق ۲۰۰ متر در این منطقه نیاز باشد، بنابراین باید با مدیریت مصرف از هدر رفت آب جلوگیری کرد.

علی عباسی گفت: در حال حاضر جمعیت کره زمین ۸ میلیارد است که حداقل یک میلیارد این افراد به آب شرب بهداشتی دسترسی ندارند، بنابراین باید با مصرف بهینه از منابع آبی موجود حفاظت و نگهداری شود.

وی به اهمیت رعایت الگوی مصرف آب اشاره و خاطرنشان کرد: اکثر مردم منطقه اردستان آب شرب را طبق الگومصرف می کنند و تنها یک سوم مشترکین، جز مشترکین پرمصرف محسوب می شوند که سعی داریم با اجرای برنامه های فرهنگی این افراد را نیز به مصرف درست آب ترغیب نمائیم.

مدیر آبفای اردستان با بیان اینکه تغییر هر رفتار و رویکردی با آگاهی میسر می شود عنوان کرد: قطعا برگزاری این پویش، با راهکارهایی که در خصوص مصرف درست آب با زبان طنز به دانش آموزان و مادران آموزش می دهد، در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در منطقه موثر است.

در ادامه این برنامه رئیس آموزش و پرورش شهر زواره گفت: مدیریت مصرف آب ضرورت امروز و رضایت فرداست بنابراین برای رسیدن به این امر، فرهنگ سازی مصرف بهینه آب باید جدی گرفته شود و کودکان به عنوان آینده سازان کشور، بهترین قشر برای نهادینه کردن مصرف درست آب هستند.

مهدی مهدی افزود: دانش آموزان شهر زواره با عنوان حامیان آب از این پس با مصرف درست آب در محیط مدرسه، خانه و جامعه از منابع آبی محافظت و مراقبت می کنند، هر چند که در گذشته هم دانش آموزان حامی آب محسوب می شدند.

 

 

Print

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.