کد خبر : 19838
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴

اجرای طرح های توسعه ای آبفا با هدف ارتقای سلامت، رفاه و آسایش مردم درسطح منطقه فلاورجان عملیاتی شد

اجرای طرح های توسعه ای آبفا با هدف ارتقای سلامت، رفاه و آسایش مردم درسطح منطقه فلاورجان عملیاتی شد

مدیر آبفای فلاورجان در پویش حامیان آب ویژه مادران و دختران، اجرای طرح های توسعه ای آبفا با هدف ارتقای سلامت، رفاه و آسایش مردم درسطح منطقه را ضروری برشمرد و گفت: دسترسی همگان به خدمات آبفا در هر نقطه منطقه باید میسر باشد. به گزارش خبر نگار رؤیا مردانی و به نقل از روابط

مدیر آبفای فلاورجان در پویش حامیان آب ویژه مادران و دختران، اجرای طرح های توسعه ای آبفا با هدف ارتقای سلامت، رفاه و آسایش مردم درسطح منطقه را ضروری برشمرد و گفت: دسترسی همگان به خدمات آبفا در هر نقطه منطقه باید میسر باشد.

به گزارش خبر نگار رؤیا مردانی و به نقل از روابط عمومی آبفای استان اصفهان،

محمد مهدی پراندوخ با بیان اینکه آب شرب، با کیفیت مطلوب در اختیار مردم قرار می گیرد اظهار داشت: فعالان صنعت آبفا نه تنها با تلاش شبانه روزی در صدد تامین آب مورد نیاز مردم هستند بلکه با پایش مستمر پارامترهای کیفی، آب شرب با کیفیت مطلوب را در اختیار مردم قرار می دهند.

 

مدیر آبفای فلاورجان، با اشاره به مصرف صحیح آب توسط مشترکین گفت: مردم در شهرها و روستاها باید با مصرف صحیح آب، مسئولان امر را در تامین کمی و کیفی آب شرب یاری کنند و در این میان آبفا نیز برنامه های متنوع فرهنگی در راستای فرهنگ سازی مصرف صحیح آب را در دستور کار قرار داده ، که یکی از این برنامه ها پویش حامیان آب ویژه مادران و دختران است.

 

پراندوخ گفت: در پویش حامیان آب ویژه مادران و دختران با محوریت مدیریت مصرف سعی شده به محدودیت های تامین پایدار آب شرب اشاره شود تا مادران و دختران که از جمله قشرهای اثر گذار در جامعه هستند با آگاهی بیشتر از قبل، اقدام به مصرف بهینه آب نمایند.

 

در ادامه این برنامه رئیس خانه فرهنگ آب آبفای استان اصفهان گفت: اگر تا امروز ، طبق عادت همیشگی ، آب مصرف می‌کردیم، از این به بعد باید به طور جدی راه‌هایی برای تغییر سبک زندگی و کاهش مصرف پیدا کنیم. هر شخصی بر اساس روش زندگی خودش بهتر می‌داند که چطور می‌تواند از هدر دادن آب جلوگیری کند، با این وجود ما هم مواردی را به شما پیشنهاد می‌کنیم ،چراکه تخمین ما این است که با عمل به این توصیه‌ها حداقل ۳۰ درصد در مصرف آب در آشپزخانه صرفه‌جویی خواهید کرد.

 

زهره تشیعی در ادامه به برخی از راهکارهای جلوگیری ازمصرف بی رویه آب اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: می توان با استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف بین ۳۰ الی ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کرد و نیز به راه های درست مصرف آب در آشپزخانه و حمام پرداخت .

 

وی آموزش دانش آموزان را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف در جامعه نیازمند بازتولید مباحث فرهنگی در راستای فرهنگ سازی است و با توجه به اینکه دانش آموزان مخصوصا در دوره ابتدایی بیشتر پذیرای مفاهیم جدید هستند، می توانند پس از آموزش، اشاعه دهنده آگاهی میان شهروندان در مورد مصرف بهینه آب باشند.

 

در ادامه معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فلاورجان ضمن قدردانی از آبفای استان به جهت برگزاری این پویش گفت: به دلیل کاهش بارش ها اصفهان چندسالی است که تشنه است و برای اینکه زنده رود در بستر خود جاری شود و شور و نشاط در اصفهان موج زند منابع آبی باید بدرستی مصرف شود.

 

کریمی افزود: آموزش و پرورش با همکاری شرکت آب و فاضلاب تمام تلاش خود را در راستای مصرف درست آب در جامعه به خرج می دهد تا سایه تبعات خشکسالی در نصف جهان به حداقل برسد.

 

Print

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.