کد خبر : 18820
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۲۵

تکمیل طرح تفصیلی اراضی علی‌آباد کلنگان به مساحت حدود ۷۵ هکتار

تکمیل طرح تفصیلی اراضی علی‌آباد کلنگان به مساحت حدود ۷۵ هکتار

به گزارش خبر نگار رویا مردانی و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از تکمیل طرح تفصیلی اراضی موسوم به علی‌آباد کلنگان به مساحت حدود ۷۵ هکتار خبر داد. وحید مهدویان با اعلام این خبر گفت: سال گذشته ۲۱ جلسه کمیسیون ماده ۵ مربوط به مطالبات

به گزارش خبر نگار رویا مردانی و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان،

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از تکمیل طرح تفصیلی اراضی موسوم به علی‌آباد کلنگان به مساحت حدود ۷۵ هکتار خبر داد.

وحید مهدویان با اعلام این خبر گفت: سال گذشته ۲۱ جلسه کمیسیون ماده ۵ مربوط به مطالبات شهرداری اصفهان درخصوص موارد داخل محدوده شهر تشکیل و طی آن ۵۰۵ مصوبه دریافت شد. علاوه بر این، درخصوص موضوعات خارج از محدوده شهر نیز ۱۰ جلسه گروه کاری تلفیق و کارگروه زیربنایی استان و ۹ جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تشکیل و در نهایت، تعداد ۳۰ مورد مصوبه دریافت شد و در مرحله فرایند قانونی ابلاغ به شهرداری قرار گرفت.

وی  از برگزاری ۱۲ جلسه درخصوص اجرای قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری‌ها و تشکیل کارگروه‌های اولویت‌بندی مربوط به کاربری‌هایی که متولی تملک و اجرای آن شهرداری است خبر داد و افزود: در این جلسات در خصوص ۲۴۵ مورد از موضوعات مورد درخواست مناطق پانزده‌گانه تصمیم‌گیری و دستورات لازم ابلاغ شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به بعضی مصوبات مربوط به شهر اصفهان که در اداره کل طرح‌های توسعه شهری حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان به نتیجه رسیده است، گفت: دریافت مصوبات مربوط به طرح‌های تفصیلی گستره‌های ویژه در مناطق ۱۴، ۱۲، ۱۱، ۱۰، ۹، ۸، ۴ و ۲ بود که طرح مناطق ۸ و۹ و بخشی از منطقه ۱۱ تصویب و ابلاغ شده و طرح مناطق ۱۴، ۱۲، ۱۰، ۴ و ۲ در مرحله طی فرایند قانونی ابلاغ قرار دارد.

مهدویان  ادامه داد: مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در خصوص تدقیق و الحاق قسمت‌هایی از محدوده شهر اصفهان بالغ بر ۳۴ هکتار در ۳۲ نقطه در حال انجام فرایند قانونی دریافت مصوبه در شورای عالی شهرسازی و معماری است.

وی  با بیان اینکه طرح‌های مربوط به اراضی کشاورزی و باغات داخل محدوده مناطق ۱۱، ۹ و ۲ توسط مهندسان مشاور شهرداری تهیه و به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ ارسال شده است، گفت: در حال حاضر طرح مربوط به محور جاده فرودگاه (موسوم به محور تشریفات) مناطق ۱۰ و ۱۴ در دستور کار بررسی و تصویب قرار دارد.
او با اشاره به دریافت مصوبه جدید (تکمیلی) مربوط به ضوابط تشویقی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از کمیسیون ماده ۵، تصریح کرد: ابلاغ مصوبات مربوط به تعدادی از طرح‌های تفکیکی در منطقه ۱۰ از جمله نیروی انتظامی (کوره معک)، نقش جهان و اصحاب هاشمی، دریافت مصوبه الحاق به محدوده شهر مربوط به اراضی پشتیبان توسعه حرم حضرت زینب (س) (به مساحت ۱۹ هکتار)، تصویب الحاق قطعه زمین با مساحت حدود پنج هکتار برای احداث بیمارستان در خیابان آیت‌الله غفاری منطقه ۱۴ و دریافت مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مربوط به پروژه مشاغل شهری واقع در منطقه ۱۲، در دست اقدام قرار دارد.

عنوان کرد : دریافت مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در خصوص تعیین کاربری بازار یراق‌آلات به مساحت حدود ۱۸ هکتار واقع در بختیاردشت منطقه ۱۲، دریافت مصوبه تعیین کاربری فضای سبز به مساحت بالغ بر ۲۳ هزار متر مربع برای احداث پارک محله حصه از کارگروه زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، انجام فرایند قانونی تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی موسوم به اراضی ۱۳۰ هکتاری شهید کشوری (منطقه ۶) و تهیه و ارائه طرح توسعه حرم حضرت زینب (س) منطقه ۱۴ نیز به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ انجام می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه ابلاغ الحاق به محدوده، همچنین طرح تفصیلی اراضی موسوم به علی‌آباد کلنگان به مساحت حدود ۷۵ هکتار انجام شده است،

افزود: دریافت مصوبه تعیین کاربری و طرح پارک پردیس خانواده واقع در منطقه ۱۲- بهارستان غربی به مساحت حدود ۲۳ هزار متر مربع، ابلاغ طرح فاز نخست کف‌سازی و ساماندهی وضعیت موجود گذر آقانورالله نجفی (منطقه ۳)، خط بدنه ۴۵ متری حوزه غرب (مناطق ۲ و ۱۱) ابلاغ شده است.

 

 

Print

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.