کد خبر : 18550
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

راه اندازی موزه دفاع مقدس در پترو پالایش اصفهان قدردانی ازشهداست

راه اندازی موزه دفاع مقدس در پترو پالایش اصفهان قدردانی ازشهداست

به گزارش طلوع و به نقل از روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پترو پالایش اصفهان، رئیس دفترحوزه ریاست هلدینگ پترو پالایش اصفهان،با اشاره به نامگذاری روز ۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت شهداء ازراه اندازی موزه دفاع مقدس درپالایشگاه اصفهان خبرداد و گفت: پالایشگاه اصفهان از زمان دفاع مقدس مکان ها و آثاربسیاری از حملات

به گزارش طلوع و به نقل از روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پترو پالایش اصفهان،

رئیس دفترحوزه ریاست هلدینگ پترو پالایش اصفهان،با اشاره به نامگذاری روز ۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت شهداء ازراه اندازی موزه دفاع مقدس درپالایشگاه اصفهان خبرداد و گفت: پالایشگاه اصفهان از زمان دفاع مقدس مکان ها و آثاربسیاری از حملات راکتی و پناهگاه های انسانی در خود جای داده است که همه این عوامل سبب شده است که بتوانیم با آماده سازی پناهگاه هایی که درزمان دفاع مقدس مورد استفاده بود فضای آن را به موزه دفاع مقدس تبدیل کنیم .

 

ندا حاج باقری  با اشاره به اینکه درپالایشگاه اصفهان ۴ پناهگاه انسانی اززمان دفاع مقدس وجود دارد افزود: این پناهگاه ها دارای ایمنی بالا بوده و هنوز پس از گذشت سال ها بتن ریزی و آرماتور بندی این پناهگاه ها دچار خدشه نشده است.

وی بیان داشت: در راستای تکریم و پاسداشت مقام شهدا موزه دفاع مقدس در پترو پالایش اصفهان راه اندازی خواهد شد که این کار قدردانی ازشهداست.

حاج باقری  با اشاره به اینکه درزمان دفاع مقدس و حملاتی که رژیم بعث عراق به پالایشگاه اصفهان داشت، طی چندین باراین پالایشگاه مورد حمله قرار گرفت وکارکنان  پالایشگاه اصفهان برای محافظت از خود ازاین پناهگاه ها استفاده می کردند افزود: در سال ۱۳۶۵ درمجاورت بخش مخازن آب، برق وبخارحمله راکتی رخ داد که به دلیل انفجاردر دیگ بخارو سرازیر شدن آب جوش به پناهگاه ۸ نفر از کارکنان پترو پالایش اصفهان به شهادت رسیدند.

 

حاج باقری تصریح کرد: بعد ازدفاع مقدس دیگ بخار۴۰۰ هزارلیتری بخش مخازن آب، برق وبخارکه از قدیمی ترین تجهیزات نصب شده در پالایشگاه است دوباره مورد بازسازی قرار گرفت و اکنون این مخازن بعد از ۴۶ سال هنوز مشغول به فعالیت است .

 

رئیس دفترحوزه ریاست هلدینگ پترو پالایش اصفهان، با اشاره به اینکه پناهگاه های انسانی از زمان دفاع مقدس در پالایشگاه اصفهان تجهیز میشود افزود:قراراست این پناهگاه ها به محلی برای بازدید کنندگان تبدیل شود.

وی گفت:ظرفیت هریک از پناهگاه های پترو پالایش اصفهان ۱۰۰نفر است و با حمایت هایی که در راستای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت و دفاع مقدس ازسوی مدیرعامل پترو پالایش اصفهان صورت گرفت قراراست ماکت راکت اثبات کرده در پالایشگاه اصفهان که درزمان دافع مقدس منفجر نشد را در محل پناهگاه شماره یک پالایشگاه نصب کنیم .

حاج باقری، با اشاره به اینکه موقعیت ساخت پناهگاه های زمان دفاع مقدس در پترو پالایش اصفهان مانند حرف لاتینH است افزود:پناهگاه شماره یک پالایشگاه دارای دو درب ورودی و دو درب خروجی است که ما اکنون قصد داریم با گرفتن مشاوربخش شبیه سازی عملیات های دفاع مقدس و حملاتی که در آن زمان انجام میشد را برای بازدید کنندگان شبیه سازی کنیم .

 

وی گفت: بزودی موشک عمل نکرده اثبات شده به پالایشگاه اصفهان را در پناهگاه شماره یک هلدینگ پترو پالایش اصفهان نصب خواهیم کرد.

رئیس دفترحوزه ریاست هلدینگ پترو پالایش اصفهان بیان داشت: با استفاده از هوش مصنوعی قصد داریم راویان دفاع مقدس در پالایشگاه اصفهان باشیم و اتفاقاتی که در آن زمان رخ داده است را شبیه سازی کنیم .

Print

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.