کد خبر : 18366
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۳۰

تلاش برای مکانیزه‌شدن نظافت معابر اصفهان تا ۳ سال آینده

تلاش برای مکانیزه‌شدن نظافت معابر اصفهان تا ۳ سال آینده

به گزارش طلوع و به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده روز نهم اسفندماه با حضور در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» ضمن اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز یازدهم اسفندماه سال جاری و ضرورت شرکت همه مردم در این رویداد اظهارکرد: مردم باید

به گزارش طلوع و به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده روز نهم اسفندماه با حضور در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» ضمن اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز یازدهم اسفندماه سال جاری و ضرورت شرکت همه مردم در این رویداد اظهارکرد: مردم باید پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و از میان نامزدهای انتخاباتی پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم، افراد اصلح را انتخاب کنند تا در آینده با انتخاب خوب شاهد فعال شدن شهر از حیث حضور اجتماعی، ملی و حفظ منافع شهری باشیم و از این ظرفیت به نفع استان و شهر استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از شهروندان در خصوص وعده شهرداری مبنی بر ساماندهی و آزادسازی ورودی شهرک میلاد گفت: کوره نقش جهان در سمت شهرک میلاد قرار دارد که برای تغییر کاربری و ارتفاع تشریفات قانونی را طی کرده و مجوزهای لازم آن نیز دریافت شده است؛ در حال حاضر شهرداری منطقه در حال مذاکره با مالک خصوصی است. همچنین در فصل نخست سال آینده پروژه احداث خیابان اطشاران نیز به مناقصه گذاشته می‌شود.

شهردار اصفهان همچنین درخصوص سوال دیگری مبنی بر کمبود فضاهای فرهنگی در محله علیقلی آقا و تملک منزل شهید عزیز اللهی تحت عنوان «خانه فرهنگ» توسط شهرداری اظهارکرد: خانه شهید عزیز اللهی یکی از مکان‌های خاطره‌انگیز شهر و یکی از نقاط هویتی دوران دفاع مقدس است که در بودجه ۱۴۰۲ برای این منظور ردیف در نظر گرفته بودیم تا با پیگیری شهردار منطقه، با خانواده این شهید وارد مذاکره شویم و تملک انجام شود، اما تا کنون این اقدام انجام نشده است.

وی ادامه داد: البته اشکال از شهرداری منطقه نبوده، زیرا امکان ارتباط با خانواده شهید فراهم نشده است. بنابراین اهالی محل باید کمک کنند و واسطه تشکیل جلسه با خانواده شهید بشوند، خانواده شهید حدود ۲ سال گذشته مایل به این اتفاق بودند تا این مکان به‌عنوان مکان فرهنگی به یادگار بماند.

شهردار اصفهان در ادامه با بیان اینکه شهرداری برای نظافت معابر شهر پیگیر ماشین‌آلاتی بود که همچون جارو برقی مکنده باشد و خاک را جمع کند، اظهارکرد: نمونه خارجی این ماشین‌ها از طریق مهندسی معکوس تولید آزمایشی شده و به کار گرفته شد. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود تا ۳ سال آینده تمام شهر به‌صورت مکانیزه نظافت شود، البته دستگاه جدیدی در سال ۱۴۰۳ به کار گرفته می‌شود تا با استفاده از آن عرض کم معابر و کوچه‌ها نظافت شود.

Print

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.