کد خبر : 12970
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴

مدیر جهاد کشاورزی دزفول

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای و ماش از مزارع دزفول

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای و ماش از مزارع دزفول
برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح بیش از هفت هزار هکتار و ماش از سطح یکهزار و ۷۸۹ هکتار از مزارع دزفول آغاز شد.

به گزارش طلوع خوزستان به نقل از ایرنا ، بهروز قمرزاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۳۰۰ هزارتن علوفه سبز با قابلیت سیلویی از مزارع زیر کشت دزفول برداشت شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ هکتار از اراضی علوفه سبز با قابلیت سیلویی از سطح مزارع برداشت شده است، ادامه داد: با توجه به اهمیت تأمین علوفه و خوراک دام مورد نیاز دامداری‌ها در راستای تأمین پروتئین مورد نیاز جامعه و تأمین امنیت غذایی، اقدام به کشت ذرت علوفه‌ای شده است.

وی اضافه کرد: علوفه تولیدی از شهرستان دزفول علاوه بر تأمین نیاز علوفه سیلاژ شده استان خوزستان به سایر استانهای کشور نیز ارسال و در مقاطعی از سال نیز صادرات این محصول به سایر کشورهای همجوار نیز انجام می‌شود.

 

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای و ماش از مزارع دزفول

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول درخصوص برداشت ماش از سطح مزارع دزفول گفت: یکهزار و ۷۸۹ هکتار از مزارع آبی شهرستان دزفول زیر کشت ماش است که پیش بینی می‌شود از این سطح حدود ۲هزار و ۲۰۰ تن محصول برداشت شود.

وی افزود: نیاز آبی کم نسبت به سایر محصولات، تثبیت ازت خاک، ارزش اقتصادی بالا و استفاده از بقایای محصول به عنوان خوراک دام از مزایای کشت ماش است.

 

قمرزاده بیان کرد: گیاه ماش علاوه بر تولید دانه و علوفه به منظور بهبود وضعیت ساختمان خاک و به عنوان کود سبز نیز کشت و پس از مقداری رشد سبرینه‌ای به خاک برگردانده می‌شود.

 

سالانه حدود ۲ و نیم میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در دزفول تولید می‌شود.

Print

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.